Deathinicja i cechy
_zadaniem soft proofingu jest barwna symulacja druku nakładowego za pośrednictwem komputerowego monitora graficznego
_w soft proofingu zazwyczaj wykorzystuje się systemy sterowania barwą [CMS - Colour Management System]
_soft proof to obraz emitowany przez monitor komputera, czyli przez pierwotne źródła światła
[w procesie poligraficznym występuje odbitka, która stanowi wtórne źródło światła - odbija światło]
_w przypadku obrazu na monitorze obserwator adaptuje się do punktu bieli tego monitora tylko częściowo
[w przypadku odbitki materialnej obserwator adaptuje się do punktu bieli podłoża]
_duży wpływ mają także warunki oświetleniowe
Aby uzyskać zgodność kolorystyczną monitorów należy:_zmienić ich właściwości kolorymetryczne i podczas przekształceń informacji o barwie stosować modele percepcji barwy, a nie tzw. zwykłe przestrzenie kolorymetryczne
_zgodność wizualną odbitki nakładowej z obrazem emitowanym przez monitor udaje się osiągnąć wtedy, gdy miejscowe właściowości kolorymetryczne wspomnianych obrazów różnią się między sobą
_konieczność stosowania transformacji pomiędzy gamutami barw utrudnia weryfikację poprawności wykonania wzorca [w przypadku niezgodności gamutów symulowanych w procesie drukowania]
Więcej w papierowej wersji DTPzine.
z graficznym pokręceniem
kropatzevsky_rip_art


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz