Kompendium wiedzy o eliminacji lub redukcji szarości i czerni pochodzących z połączenia trzech barw pierwszorzędowych.
UCR [Undercolor Removal]
_odszarzanie barw
_odszarza miejsca zbliżone do szarości lub czerni [ilości każdej ze składowych są niemal identyczne]
_czerń ma charakter szkieletowy tzn. pojawia się w obszarze 3/4 i 4/4 tonów
_różne poziomy szarości reprodukowane są przy obniżonych wartościach tonalnych CMY i zwiększonym pokryciu rastrowym na separacji koloru czarnego
_często ustalany jest poprzez definiowanie wartości TIL [Total Ink Limit] [im niższa wartość TIL tym intensywniej działa UCR]
GCR [Gray Component Replacement]
_zastępowanie szarości
_wpływa na cały obraz:
_w cieniach,
_w ciemnych obszarach kolorowych
_o odcieniu barwy decydują wyłącznie dwie dominujące spośród trzech składowych CMY, trzecia określa jej czystość oraz wspólnie z pozostałymi jasność
_w każdej barwie trzeciorzędowej można wyodrębnić komponent szary GC [Grey Component], którego poziom wyznacza składowa chromatyczna o najmniejszym udziale w barwie docelowej, a następnie w całości lub częściowo zastępuje się go ekwiwalentnym przyrostem wartości tonalnej na separacji koloru czarnego
Więcej w papierowej wersji DTPzine.
z graficznym pokręceniem
kropatzevsky_rip_art


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz