Krojeni żywcem - sztancowanie po operacji drukowania - to jakiś slang stowarzyszenia katów poligraficznych? Kółko miłośników dr. Housa? Nie, nie, nie. Cut [czytaj: kat] oznacza tutaj proces wykrawania. Inaczej sztancowania. Czyli otrzymywania określonego kształtu z wydrukowanego arkusza. Właściwie w każdym opakowaniu, etykiecie, digipacku, naklejkach, materiałach POS w reklamie mamy taki proces introligatorski. Kto zajmuje się projektowaniem tych kształtów? Jak to kto? A wiadomo, przeważnie grafik. Który na ten moment staje się inżynierem - konstruktorem. A grafik kreatywny musi odpowiednio tą grafikę zaprojektować, opisać wszystkie linie, oznaczyć odpowiednimi kolorami, nadrukami i innymi bajerami.
O tym jak projektować wykrojniki, by opakowania lub etykiety przeżyły cięcia w [Poster] i [Graphic]. Kilka drukarni przekazuje bez[e]cenne informacje o przygotowaniu plików z wykrojnikami, do wykrawania i sztancowania. Tutaj także wzorcowy projekt opakowania młodej adeptki sztuki graficznej i poligraficznej. W [Music] efekt pracy na wykrojniku. Skomplikowany digipack będący efektem mutacji... ups permutacji. Ki RIP? A taka psychodelia muzyczna w wykonaniu 3moonboys. Za to w [Book] o perfumowaniu... śledzia. A tak, śledzik na raz. Rzecz o unikatowych opakowaniach w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej - PRL. O grafice, reklamie i handlu. Tak, DTPzine pokoroił, czy raczej rozkroił temat wykrojników na czynniki pierwsze. Czy raczej prześwietlił. Jak zwał, tak zwał. W każdym razie bez dobrego wykrojnika nie podchodź, lepiej pakuj śledzie w stare gazety czy jakoś tak.
Więcej w papierowej wersji DTPzine.
z graficznym pokręceniem / podstarzały graFIK


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz